Olen viime aikoina miettynyt paljonko elämäämme vaikuttaisi jos uskoisimme edelleen auringon kiertävän maata. Luulen, ettei asioiden nykytieteen valossa onneton tila juuri vaikuttaisi elämäämme. Kuten olen viime aikoina pohtinut myös aikaa historiasta nykyhetken läpi tulevaisuuteen ja kuitenkin olen taipuvainen ajattelemaan, ettei oikeastaan muuta ole kuin tuo kulloinenkin hetki mahdollisine historioineen ja tulevaisuuksineen. Ja niin kuin tiedämme, tämä tiede, mihin tänään ja juuri nyt uskomme osoittautuu tulevaisuudessa kasaksi harhaluuloja, uskomuksia, mittavirheitä ja epätotuuksia.

Aloitin tämän blogin, jotta voin kirjoittaa rauhassa ja nimettömänä, mutta kuitenkin jossain määrin julkisesti. (ainahan näitä joku lukee..?) Olen blogannut jo kauan ja osittain jopa ihan omalla nimelläni, mikä ei sitten kuitenkaan ollut kovin hyvä valinta. Ehkä nimimerkin suojassa uskaltaa kirjoittaa päättäväisemmin, luovemmin ja surrealistisemmin. Sillä mitäpä muutakaan tämä on kuin luovaa surrealismia, jota nyt aion silloin tällöin harjoittaa tällä sinänsä merkitysettömällä palstalla. Surrealismia ja haaveita, vääriä tulkintoja ja oikukkaita oivalluksia.

Haave blogin nimenä on luonnollinen valinta sikäli, että minua pidetään haaveilijana, omissa maailmoissaan kulkevana, vähän omituisena ja etäisenä.